T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Hakim Ömer Onsun İlkokulu

OKULUMUZDA 5 TAŞ SOSYAL VE FİNANSAL LİDERLİK PROGRAMI UYGULANIYOR

       Okulumuzda 3-F ve 4-G sınıflarımızda 5 Taş Sosyal ve Finansal Liderlik Programı uygulanmaktadır. Okulumuzda görev yapan Müdür Yardımcımız Mustafa TEKELİ tarafından Öğretmen Akademisi Vakfı tarafından verilen 5 Taş Sosyal ve Finansal Liderlik Projesi eğitimi tamamlanarak ve 5 ay sürecek eğitsel tema etkinlikleri berlilenen sınıflarımızda uygulamaya geçilmiştir. Beş ay boyunca her ay belirlenen 5 farklı eğitsel tema ile ilgili görev ve etkinlikler öğrencilerle birlikte yapılacak, sınıf ortamında sunulacak. Öğrencilerimiz ve velilerimiz her ay farklı bir uzmanla uzman buluşması gerleştirecek. Öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve danışman öğretmenimizin deneyimleri Türkiye'nin dört bir yanından projeye katılanan diğer öğretmenlerle ve mentorlarla paylaşılacaktır. Öğrencilerimizle girdiğimiz bu öğrenme yolculuğunda öğrencilerimizle birlikte, velilerimiz ve biz öğretmenlerde çok şeyler öğreneceğiz.

03-02-2022

 


5TAŞ SOSYAL ve FİNANSAL LİDERLİK PROGRAMI


5Taş Sosyal ve Finansal Liderlik Programı, Öğretmen Akademisi Vakfı tarafından 2016 yılı itibariyle uygulanmakta olan bir programdır.


Program, çocuklar için dengeli sosyal ve finansal eğitimi içeren bir kavramdır.


 Program, çocukların derslere, tasarruf kulüplerine, kulüp seçimlerine, girişimcilik projelerine aktif katılımını sağlayan bir programdır.


 Programın temelini Aflatoun adında küresel bir iletişim ağı oluşturmaktadır. ÖRAV, bu programın Türkiye temsilcisi ve işbirlikçisidir.

 

İÇERİĞİ


Program çocuklar için dengeli bir sosyal ve finansal eğitim planını içerir. Programda sosyal ve finansal eğitimin dengeli olması önemlidir.

Sosyal eğitim ile hedeflenen; çocuklara karakterler gelişimlerinde yardım etmek, çocuk haklarını öğretmek ve çocukları sosyal adaletle ilgili projeler tasarlamaya teşvik etmektir.

Finansal eğitim ise çocuklara tasarruf yapmayı, mali kayıt tutmayı ve gelir sağlayan projeler tasarlamayı öğretmeyi kapsamaktadır.

Ne yazık ki, haklarımız hakkında bilgi sahip olmanın yeterli olmadığı zamanlar da yaşıyoruz. Örneğin, bir kız çocuğuna eğitim hakkı olduğunu söyleyebiliriz. Ama eğer o, okula giden otobüsün parasını dahi karşılayamıyorsa veya ebeveynleri üniformasını satın alamıyorsa, bu hakkın ona ne faydası olabilir? Benzer bir şekilde, bir erkek çocuğuna oyun oynama hakkı olduğunu söyleyebiliriz, ama eğer onun oyuncak almaya parası yoksa bu hakkı bilmesinin ona ne faydası var? Çoğu zaman, hakların bir anlamı olması için insanların paraya ihtiyacı vardır.

Programda, çocuklara parayı öğretme konusunda rahat bir tavır benimsenmemektedir. Paranın her çeşit kışkırtma ve karmaşıklığı getirdiği bilinmektedir. Bu yüzden finansal eğitimlere başlamadan önce çocuklara adalet duygusu ve ahlak anlayışı verilir. Çocukların kendilerini yalnızca birey olarak değil; bir ailenin, toplumun üyesi olarak görmeye teşvik etmek önemlidir. Programda parayı mutluluğun kaynağı olarak sunulmamaktadır. Çünkü biliyoruz ki; para sorunları çözebildiği kadar sorun da yaratabilir. Öğretmen Akademisi Vakfı olarak Sosyal Finansal Liderlik Programı ile çocukların birey olarak da biriktirecekleri ve girişimciliklerini gösterebileceklerine inanıyoruz. Bu yüzden toplumsal düzeyde olumlu etki yaratacak olası sosyal ve/veya finansal girişimleri de eşit derecede önemli olduğuna inanıyoruz.

 

İLKELERİ


5Taş Sosyal ve Finansal Liderlik Programı Kılavuz kitaplarındaki etkinlikler aşağıda ayrıntılı açıklanan beş eğitsel tema üzerine yapılandırılmıştır.

i. Kişisel Anlayış ve Keşif

ii. Hak ve Sorumluluklar

iii. Tasarruf ve Harcama Bilinci

iv. Planlama ve Bütçeleme

v. Sosyal ve Finansal Girişimcilik


DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.02.2022 - Güncelleme: 13.02.2023 10:31 - Görüntülenme: 290
  Beğen | 10  kişi beğendi