T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Hakim Ömer Onsun İlkokulu

BRAIN TEAM-1 (BEYİN TAKIMI-1) E-TWİNNİNG PROJEMİZ

      Okulumuzda 1/B Sınıfı Öğretmeni Ayşe YILDIRIM rehberliğinde yürütülen kuruculuğunu Ayşe YILDIRIM ve Songül REİSOĞLU'nun yaptığı projemizde, 4 farklı ülkeden ortaklarımız bulunmaktadır.

      Türkiye, Yunistan, Romanya, Azerbaycan ortaklığı ile yürütülen projemizde , erken yaştan itibaren ( 1.sınıftan itibaren ), öğrencilerin zeka potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi ,problemler karşısında özgün stratejiler üretmesi, hızlı ve doğru karar vermesi ,farklı bakış açıları oluşturabilmesi hedeflenmektedir. Hedeflere ulaşmak için zeka oyunları etkili bir araç olarak kullanılabilir.
Projemiz 5 ay sürecek olup, çalışmalara ocak ayında başladık. Yabancı ortakların da aktif katılımı ile öğretmen tanışma webinarını gerçekleştirdik.

 

 

 

03-02-2022

https://live.etwinning.net/projects/project/346104

PROJE HAKKINDA

       Zekâ oyunları ile öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler üretmesi, hızlı ve doğru karar alması, sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, farklı bakış açıları oluşturabilmesi, zekâ oyunları kapsamında bireysel veya takım halinde, rekabet ortamında çalışma becerileri üretmesi ve problem çözme basamaklarını kullanarak problem karşısında hızlı ve etkili bir şekilde, olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanır. Öğrencilerin bu sayede özgüvenleri artar ve akademik dersler karşısındaki başarıları olumlu yönde etkilenir. Özellikle okul öncesi ve ilkokulun ilk yıllarında, öğrencilerin bilişsel becerilerinin geliştirilmesi , erken yaşta zekâ oyunlarıyla tanışması, evde ailesiyle ya da okulda arkadaşlarıyla zekâ oyunları oynaması çocuğun gelişiminde çok önemlidir.Öğrencilerin bilişsel kapasitelerinin gelişiminde akıl ve zeka oyunları etkili bir araç olarak kullanılabilir .

HEDEFLER

       Zekayı aktif tutarak öğrenmeyi kolaylaştırmak.Planlı hareket etme becerisi kazandırmak.Öngörüyü güçlendirmek.Yeni yetenekler edinmeyi sağlamak. Ezbercilikten uzaklaştırarak araştırmacı bir kişilik kazandırmak.Başarısızlıklarda yılmamayı ve tekrar denemeyi öğretmek.Kuralları anlamayı ve öğrenmeyi sağlamak.Sistemli düşünme alışkanlığını kazandırmak.Boş vakitlerin hem eğlenme hem de öğrenme ile geçmesini sağlamak.Sosyal başarının artmasına yardımcı olmak.Aile ile kaliteli vakit geçirmeyi ortak ve planlı çalışmayı sağlamak.Unutkanlığı engelleyip konsantrasyonu yükseltmek.Çözüm üretme ve çok yönlü düşünme yeteneğini geliştirmek.Yeteneklerin sınırını tanımayı sağlamak.Akademik başarıyı artırarak yeni nesil soruları daha iyi anlamalarını sağlamak.

ÇALIŞMA SÜRESİ

       Projemiz 5 ay olarak planlanmıştır. Projeye gönüllü öğrencilerin katılması sağlanacak olup, proje süresince her ay düzenli olarak toplantı yapılması planlanmaktadır. Projede tüm ortaklara eşit şekilde görev paylaşımı yapılarak, proje planında açıkça görev paylaşımı ve zaman çizelgesi belirtilecektir. Öğrencilerin web 2 aracı kullanmaları sağlanacaktır. Daha çok kalem ve kağıt kullanılarak oynanan zeka oyunları tercih edilecek olup dijital ortamlarda oynanan akıl ve zeka oyunları da kullanılacaktır. Öğrencilerin seviyelerine uygun zeka oyunları tasarlamalarına da imkan verilecektir. Öğrenci ve öğretmenlere ön test, son test uygulayarak proje değerlendirmesi yapılacaktır. Proje sürecince okul web siteleri,eba ve blog sayfası kullanılarak yaygınlaştırma faaliyetleri gerçekleştirilecektir.

BEKLENEN SONUÇLAR

        Proje sonunda blog sayfası ve ortak akıl zeka oyunları kitabı oluşturulacaktır. Öğrenciler zekâ oyunlarıyla bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında kendi yeteneklerini ve potansiyellerini daha iyi tanıyacak, geliştirecek ve özgüvenlerini artıracak, başarı için sistemli ve disiplinli çalışma alışkanlıkları kazanacak ve başarısızlık halinde yılmadan alternatif çözümler ve stratejiler oluşturma tutum ve davranışlarını geliştireceklerdir. Ayrıca akıl ve zeka oyunlarıyla öğrenciler dikkatini toplama becerisi kazanacak derslerine de olumlu katkılar sağlayacaktır. Zeka oyunları oynayan çocukların ezberci değil, meraklı ve sorgulayıcı bir tavır içinde yeteneklerini ve yaratıcılığını geliştirmek için araştırmayı seven bir birey haline gelecektir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.02.2022 - Güncelleme: 13.02.2023 10:31 - Görüntülenme: 446
  Beğen | 73  kişi beğendi