T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Hakim Ömer Onsun İlkokulu

Akıllı Çocuklar Akıllı Oyunlar / Smart Children Smart Games

      PROJE HAKKINDA

       Projemiz akıl oyunları öğretme ve oynanması üzerine hazırlanmıştır. Ortaklar oynanacak oyunları oylama ile birlikte seçecektir. Oynanacak oyunlar görev dağılımı ile ortaklar arasında paylaşılacak ve sırası gelen ortak diğerlerine oyunu öğretecek. Her oyun için tanıtım videosu ve kuralların anlatıldığı e-booklar hazırlanacaktır. Küçük takımlar oluşturularak , turnuva yapılacak oyunlar belirlenip turnuvalar yapılacaktır. Ayrıca ortaklardan özgün bir oyun tasarlaması da beklenecektir. Proje boyunca oynanan ve tasarlanan oyunların kurallarının anlatıldığı bir e-book hazırlanacaktır. Bu etkinlikler web 2.0 araçları ile desteklenecektir. Öğrenilen oyunların sonunda bulmaca ve quizler ile değerlendirme çalışmaları yapılacaktır. Oynanan oyunların anlatıldığı web sitesi oluşturulacaktır. Oyunların oynama ortamlarının okul dışı ortamlara taşınması ve yaygınlaştırılması sağlanacaktır.

      HEDEFLER

Problem çözme ve analitik düşünme becerisini geliştirmek
Akıl yürütme yeteneklerini harekete geçirmek
Öğrencilerde ileriyi görme, planlama, kıyaslamalar ve mantıksal bütünleme yapmayı geliştirme
Eğlenerek öğrenmeyi sağlamak
Yeni şeyler öğrenmeye olan isteği arttırmak
Yeteneklerini geliştirmek ve yeni yetenekler kazandırmak
Karakter gelişimine olumlu katkı sağlamak
Kendine güveni arttırmak
Dikkat toplama becerisini arttırmak
Ezbercilikten uzaklaştıp araştırmacı bir kişilik kazandırmak

ÇALIŞMA SÜRECİ

1. Proje logosu ve afişi hazırlama
2. Tanışma webinarları düzenleme
3. Öğrenilecek oyunlara oylama ile karar verme
4. Oyunlara bağlı olarak takımlar oluşturma bir takımın diğer takımlara oyunu öğretmesi
5. Oyunu öğreten takımın webinar düzenlemesi ayrıca tanıtım videosu hazırlaması
6. Her oyun için takımların e-book oluşturması
7. Her oyunun sonunda bulmaca ve quizler ile değerlendirme yapılması
8. Takımlara ayrılarak çevrimiçi etkinlik ile yapılabilecek oyunlar ile turnuvalar yapma
9. Özgün oyunlar tasarlayıp ortak okullara öğretme
10. Tüm oyunların yer aldığı bir e-book oluşturma

BEKLENEN SONUÇLAR

1. Problem çözme ve analitik düşünme becerisinin gelişmesi
2. Öngörü yeteneğinin gelişmesi
3. Ezbercilikten uzaklaştırılması
4. Yeni yetenekler edinilmesi
5. Planlı hareket etme becerisinin gelişmesi
6. Çözüm üretme ve çok yönlü düşünme becerisinin gelişmesi
7. Kurallara uygun hareket etmenin sağlanması
8. Boş vakitlerin değerlendirilmesi

https://live.etwinning.net/projects/project/201810

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.02.2020 - Güncelleme: 13.02.2023 09:52 - Görüntülenme: 283
  Beğen | 36  kişi beğendi