1/B sınıfı öğretmenimiz Ayşe YILDIRIM'ın sınıfıyla birlikte yürüttüğü Brain Team-1 (Beyin Takımı-1) e-Twinning Projesi Özeti ve Proje Çıktıları oluşturulmuştur. Öğretmenimizi ve öğrencilerimizi yapmış oldukları çalışmalardan dolayı kutlarız.
BRAIN TEAM-1 PROJESİ PROJE ÖZETİ
Brain Team -1 e Twinning projemiz, 10 Türk, 6 Yunanistan 1 Romanya ve 1 Azerbaycan toplam 18 ortaklı uluslar arası bir projedir. Tüm ortak okullar proje etkinliklerine aktif katılım sağlamıştır. Ortak okullar arasında kuvvetli iletişim ve işbirliği içerisinde proje etkinlikleri tamamlanmıştır. Proje yaş grubumuz 5-10 yaş grubudur.
Zekâ oyunları ile öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler üretmesi, hızlı ve doğru karar alması, sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, farklı bakış açıları oluşturabilmesi, zekâ oyunları kapsamında bireysel veya takım halinde, rekabet ortamında çalışma becerileri üretmesi ve problem çözme basamaklarını kullanarak problem karşısında hızlı ve etkili bir şekilde, olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanır. Öğrencilerin bu sayede özgüvenleri artar ve akademik dersler karşısındaki başarıları olumlu yönde etkilenir. Özellikle okul öncesi ve ilkokulun ilk yıllarında, öğrencilerin bilişsel becerilerinin geliştirilmesi,erken yaşta zekâ oyunlarıyla tanışması, evde ailesiyle ya da okulda arkadaşlarıyla zekâ oyunları oynaması çocuğun gelişiminde çok önemlidir. Öğrencilerin bilişsel kapasitelerinin gelişiminde akıl ve zeka oyunları etkili bir araç olarak kullanılabilir .
Projenin uygulanması sonunda proje başlangıcında ulaşılmak istenen amacına ulaşılma düzeyini belirlemek için Google formlar veri toplama aracı ile elde edilen verilere göre projenin amaçlarına ulaşıldığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin farklı ülkelerden ve ülkemizdeki farklı illerden akranları ile takım çalışmalarına katılmaları ve ortak ürün oluşturmaları ile öğrencilerin ülkesinin dünya ülkeleri arasındaki yeri ve önemini, ülkemiz düzeyindeki kültürel zenginlikleri, uluslararası düzeyde farklı kültürleri fark ettiği anlaşılmaktadır. Proje süresince öğrenciler Canva, wordart, youtube, Google formlar, Befunky, Chatterpix, Storyjumper, Jigsawplanet, Wordvall Filippity Padlet web 2.0 araçlarını kullanmışlardır. Projenin yaygınlaştırılması için okul web sitesi, blog, face , yerel gazateler ve sanal sergi yapılmıştır. Projede öğrencilerin gruplar halinde yaptıkları çalışmalardan 2 adet ortak ürün, 2 adet işbirlikçi ürün elde edilmiştir. Öğrencilerin ortaya koyduğu ürünlerden ve grup çalışmalarından öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin geliştiği anlaşılmaktadır. Proje belirlenen hedeflerine ulaşmıştır. Proje ile öğrencilerin, 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak öğrenciler; yaratıcı düşünme, hayal gücünü geliştirme, yaparak yaşayarak öğrenme, eleştirel düşünme, takım çalışması, iletişim becerilerinin geliştiği görülmüştür.
PROJE ÇIKTILARI
https://www.emaze.com/@ALRZLIRWO/bran-team-1 Sanal Sergi
https://youtu.be/tRO7ZEvHimE Proje Ortakları
https://www.flipsnack.com/6A5A8EFF8D6/new-flipbook.html Karışık ülke takımları e dergimiz
https://online.fliphtml5.com/hgthj/grsy/ Proje final ürünü e dergimiz
https://brainteamproject.blogspot.com/ Blog sayfamız
https://www.facebook.com/groups/687841942378513/ face
https://read.bookcreator.com/eBY0rdt7cOOj8ySiguNvD5h1Xs12/S95AGefvTe-uqb4otICn0w Sudoku İşbirlikçi çalışma
https://www.canva.com/design/DAE9IyUvT18/3q6IU3pwhC5CZvnFh74WaA/edit?utm_content=DAE9IyUvT18&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebuttonzihin Zihin haritaları işbirlikçi çalışma
https://youtu.be/gklOhyb_Qz8 Nonogram